Het Jo-Jo Effect Toegelicht

Veel mensen klagen na het volgen van een dieet over het jojo-effect, of zelfs het jojo-plus-effect: ze zijn geen grammetje kwijt, of zijn zelfs een paar kilo aangekomen! Dat komt omdat veel crash-diëten de symptomen bestrijden, en niet de oorzaak. Het menselijk lichaam heeft zijn metabolisme in de oertijd ontwikkeld, toen de mens nog jager-verzamelaar was. Tegenwoordig houden we echter ons eigen vee en verbouwen we onze eigen groente, en zijn daarmee niet meer afhankelijk van wat we in het wild kunnen vinden. Maar ons lichaam is wél gewend om alles dat het binnenkrijgt dankbaar in zich op te nemen, want wie weet wanneer er weer schaarste ontstaat. Daarom groeit het aantal mensen met overgewicht tegenwoordig zo sterk: er is veel meer voedsel beschikbaar, en dus zijn er geen (of nauwelijks) periodes van schaarste meer. Dát is dus de oorzaak van overgewicht die moet worden bestreden. Dat kan het beste door verantwoord af te vallen.

Wat houdt dat dan precies in? Allereerst moet je weten: als je alleen maar je calorieëninname vermindert, past je lichaam zich naar verloop van tijd aan (met andere woorden: je metabolisme vertraagt). Je creëert immers een periode van schaarste voor jezelf, en dat vindt je lichaam gevaarlijk. Als je je metabolismesnelheid weet te behouden, zal het gewicht permanent wegblijven. Hoe houd je je metabolisme op peil? Door voldoende te bewegen naast je dieet. Ook na je dieet zal je moeten blijven bewegen, want anders treedt de vertraging van je spijsvertering alsnog op (als je je voedselinname tenminste niet weer verhoogt).

Ook is het belangrijk dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Zo blijft je energiehuishouding op orde, wat ook weer kan helpen bij het op peil houden van je metabolisme. Het is dus verstandig om voedingssupplementen te nemen bij je dieet, omdat veel diëten zich focussen op een specifiek soort voedsel. Dat zorgt ervoor dat je andere soorten voedsel (en daarmee essentiële vitaminen en mineralen) misloopt.

Overigens is het ook belangrijk dat je niet compleet stopt met koolhydraten en suikers. Rode bloedcellen hebben meervoudige koolhydraten nodig, en hersenweefsel kan niet zonder suikers (druivensuiker heeft niet voor niets zo’n stimulerende werking op je brein). Iedereen zal weten dat rode bloedcellen en hersenweefsel enkele van de belangrijkste onderdelen van je lichaam zijn, dus blijf vooral voldoende koolhydraten en suikers innemen!

Dit zijn natuurlijk slechts richtlijnen. Voor een dieet dat bij jou past, moet je een afspraak maken bij de diëtist. Maar als je diëtist je iets aanraadt wat tegen deze richtlijnen indruist, pas dan op! En onthoud: verantwoord afvallen is blijven afvallen.

Diet

 

Lean Machine: Je Lichaam als Vetverbrander!

Producten die perfect passen bij een eiwittendieet

Be-Slank.nl levert producten die perfect passen bij een eiwitdieet. Die zijn van de hoogste kwaliteit en helpen je eenvoudiger je doel te bereiken: gewicht verliezen. Naast natuurlijk de bekende eiwitshakes biedt Be-Slank ook andere eiwitproducten aan. Die zijn bedoeld ter ondersteuning van je eiwitdieet, en maken dat dieet voornamelijk eenvoudiger.

Be-Slank biedt bijvoorbeeld eiwitrijke snacks. Die zorgen dat je snelle, lekkere trek kan stillen zonder teveel calorieën binnen te krijgen. Denk hierbij aan soepstengels met sesam, of zelfs chips met eiwitten in plaats van vet! Die chips worden van eiwitten gemaakt, en bevatten dus geen aardappelzetmeel. Tóch smaken deze snacks zoals ze horen te smaken, dus je hebt het idee dat je echte soepstengels of chips aan het eten bent. De snacks passen dus in een eiwittendieet, maar zijn natuurlijk ook geschikt voor ná je dieet.

Naast deze gezonde snacks biedt Be-Slank ook eiwitrepen. Die zijn perfect om je trek in bijvoorbeeld een kroket te stillen als je voorbij een snackmuur loopt. En deze eiwitrepen smaken prima, dus je hoeft niet te lijden onder je lekkere trek tijdens het diëten.  Ze zijn verkrijgbaar in verscheidene smaken, dus er zit altijd wel iets bij dat je lekker vindt.

Naast deze snelle snacks bevat het aanbod van Be-Slank ook nog eiwitrijke voedingsproducten. Dacht je dat je geen pasta kon eten tijdens je eiwitdieet? Jawel, want Be-Slank biedt pasta met 65% eiwitten, in plaats van de vele koolhydraten die in normale pasta zitten. Ook zijn er grote eiwitwraps verkrijgbaar: die zijn zeer groot en zitten boordevol eiwitten. Je kunt hem dus lekker volproppen met groenten, en hij vult prima. Ten slotte biedt Be-Slank nog eiwitrijke cornflakes. Die bevatten eiwitten in plaats van de vele suikers en koolhydraten die in bijvoorbeeld Kelloggs aanwezig zijn.

Voor de variatie biedt Be-Slank ook vele lekkere recepten en kooktips voor tijdens je dieet. Je zult je dieet dus langer kunnen volhouden, want je kunt lekker variëren. Dat haalt de eentonigheid uit je eiwittendieet.

Eiwitshakes hebben vele voordelen, maar dan moet je ze wél op de juiste manier gebruiken

Hier volgen een aantal dingen waar je op moet letten als je eiwitshakes wilt gebruiken voor wat voor doel dan ook.

Veel eiwitdiëten zeggen dat deze shakes je helpen bij het opbouwen van spieren (immers: eiwitten zijn de bouwblokken voor spieren). Dit is een fabeltje. Eiwitten kunnen dienen als bron van extra energie bij het sporten, en kunnen er dus voor zorgen dat je meer en beter kunt trainen. Dat zou een grotere spiermassa tot gevolg kunnen hebben. Als je inderdaad actief aan sport doet, zijn eiwitshakes je allerbeste vriend. Ze zorgen voor herstel van spieren na het sporten, en kan dus helpen bij het genezen van spierschade die tijdens trainingen wel eens wil ontstaan. Ook laten enkele studies zien dat dingen als spierpijn en andere ongemakken na het sporten worden verminderd na het nuttigen van een eiwitshake.

Er zijn ook mensen die deze shakes gebruiken om eiwittekorten aan te vullen. Echter, veel mensen lopen sowieso weinig risico op zo’n tekort. Risicogroepen hiervoor zijn strenge vegetariërs en veganisten, mensen die zeer actief sporten en mensen die actief bezig zijn met hun gewicht.

Voor verschillende van die groepen zijn er ook verschillende soorten eiwitshakes: een bodybuilder heeft een andere samenstelling nodig dan iemand die juist gewicht wil verliezen. Het is het beste als je een diëtist bezoekt die je helpt bij het bepalen van de beste soort eiwitshakes voor jouw persoonlijke doelen. Als je allergisch bent voor dingen als zuivel is dat sowieso een goed idee: er zijn bijvoorbeeld eiwitshakes op basis van wei-eiwitten, dat ontstaat bij de productie van kaas. Ook bieden verschillende soorten eiwitten ook verschillende voordelen, dus een bezoekje aan de diëtist kan nooit kwaad.

eiwitshake

Kortom: eiwitshakes kunnen worden gebruikt voor zeer verschillende doelen, en voor elk doel bestaan er wel eiwitshakes. Deze shakes werken echter zelden op zichzelf: er zijn vaak nog andere dingen nodig om maximaal te profiteren van het gebruik van eiwitshakes. Probeer dus zoveel mogelijk informatie in te winnen met betrekking tot jouw doelen.

Geef Nooit Op: Geduld Is Een Schone Zaak!

Afvallen duurt lang